7 tecken på att du förmodligen behöver en ny webbplats.

behöver-ny-hemsida.jpg
 

Du har en webbplats men hur glad är du med det egentligen?

Dina kunders vanor utvecklas snabbt och ny teknik tar Internet med storm. Din nakna närvaro online är det första steget, men det är lika viktigt att hålla jämna steg med det nya. Med miljarder webbplatser på nätet, hur ser du till att du sticker ut och framför allt når rätt personer?

På WAMPP vet vi att det finns så mycket mer till en framgångsrik webbplats - den behöver inte bara se snygg ut utan viktigast av allt, arbeta bra och nå dina affärsmål.

Här är sju uppenbara tecken på att du antagligen behöver en ny webbplats.

 

1. Din hemsida är inte responsive.

Om din webbplats inte är responsive är det en ganska viktig anledning för dig att börja tänka på en ny. En responsive webbdesign bör säkerställa att din webbplats syns korrekt över olika enheter och att en trevlig användarupplevelse upplevs på varje skärm, oavsett om det är en stationär PC, bärbar dator, surfplatta eller en mobiltelefon.

Vad som är viktigast - det flesta besök på webbplatser görs på mobila enheter. Du har inte råd att styra bort dina kunder bara på en webbplats som inte svarar.

responsive-webbdesign.jpg
 

2. Det tar för lång tid att ladda sidan.

Enligt denna undersökning förväntar sig 47% av konsumenterna att en sida laddas på två sekunder eller mindre. Det är också värt att notera att 40% av konsumenterna bestämmer sig för att överge en webbplats som tar mer än 3 sekunder att ladda. Lösningen är uppenbar - för att hålla dina besökare på webbplatsen måste du se till att den laddas direkt. Om din webbplats tar åldrar att visas på skärmen är det hög tid för dig att tänka på en ny.

Vi på WAMPP ser till att du inte förlorar potentiella kunder och skadar Googles algoritmresultat på grund av långsam hemsida.

 

3. Din avvisningsfrekvens är skyhög!

Vad är det avvisningsfrekvens och varför ska du bry dig om det? Enligt Google är en “bounce” en ensidig session på din webbplats. Är det en dålig sak? Om framgången för din webbplats beror på att användare tittar på mer än en sida, så är en hög avvisningsfrekvens dålig.

Det finns många anledningar till att din avvisningsfrekvens är hög, till exempel förvirrande användarupplevelse, oläsligt innehåll, oattraktiv design eller felaktig funktionalitet.

 

4. Det överensstämmer inte med ditt varumärke.

Har du nyligen fräschat upp varumärket och din nuvarande webbplats matchar inte? Ingen fara, du behöver en ny webbplats.

För de flesta företag idag är digitalt ett primärt sätt att kommunicera. Om din webbplats inte överensstämmer med ditt varumärke kan du skicka ett förvirrande meddelande till dina potentiella kunder och ja, det är aldrig bra.

snygg-hemsida.jpg
 

5. Navigering och webbplatskarta är förvirrande.

Vi kallar det dålig användarupplevelse (UX) och vi ser det mycket: alltför komplicerad webbplatsnavigering, dolt och otillgängligt innehåll, brist på uppmaning till åtgärder eller tydlig sektionshierarki. Om allt detta låter bekant finns det ingen tid att slösa bort och du bör tänka på en redesign direkt. Att uppgradera din webbplats till sitt mer intuitiva informationsflöde ger dig vinst på nolltid.

Kolla in vårt projekt för La Perla och se hur vi fokuserade på en smidig användarupplevelse.

 

6. Du kan inte uppdatera ditt eget innehåll.

Vi kan inte föreställa oss något mer obehagligt än så - att inte kunna göra uppdateringar på din webbplats utan att tömma din plånbok för att betala en IT-kille är inte rätt. Det värt att överväga en ny webbplats med ett ordentligt innehållshanteringssystem bakom sig.

På WAMPP ser vi till att backend på varje webbplats vi bygger är enkel och intuitiv. Vi erbjuder också gratis träningspass.

Belyso är en av våra nöjda kunder som nu kan uppdatera sina webbplatser snabbare och mer effektivt.

 

7. Du rankar inte bra på Google.

Du måste ha hört talas om den kraftiga SEO. Som Google förklarar handlar sökmotoroptimering ofta om att göra små ändringar av delar av din webbplats. När de ses individuellt kan dessa förändringar verka som stegvisa förbättringar, men i kombination med andra optimeringar kan de ha en märkbar inverkan på din webbplats användarupplevelse och prestanda i organiska sökresultat.

Sanningen är att många av de punkter som tas upp ovan kommer att påverka hur din webbplats rankas i Google. Detta är dock något som lätt kan förbättras med en ny webbplats, eftersom på WAMPP är teknisk SEO en av våra högsta prioriteringar.

 

Intresserad av att arbeta med oss?

Previous
Previous

7 viktiga fotograferingstips för nybörjare.